Bhutan

Tiger’s Nest

with 2 comments

Beste Karma,

Na 3 redelijk primitieve overnachtingen werden we vanochtend wakker in een hotelkamer van het Uma-resort. In plaats van een bakje warm water om ons te wassen stond ons een luxe badkamer ter beschikking.
Na het royale ontbijt, waarbij we weer op onze wenken bediend werden, vertrokken we rond 8.30 uur richting het Taktsang klooster, beter bekend als “Tigersnest”. Het klooster is gebouwd op een hoogte van 3050 meter  tegen een hoge steile rotswand en alleen bereikbaar via een wandelpad. Waarschijnlijk Bhutan’s toeristische attractie nummer 1.
De 2 VIP’s bleven achter in het hotel en gingen genieten van een “wellnessarrangement”.
Na ongeveer een uur rijden arriveerden we aan de voet van de berg. Het klooster was in de verte al zichtbaar. Tijdens de wandeltocht zouden we ongeveer 900 meter moeten klimmen. Na ongeveer een uur waren we halverwege en vanuit een theehuis konden we genieten van het uitzicht.

Naarmate we het klooster dichter naderden werden ontelbare foto’s genomen, aangezien het perspectief van het klooster telkens weer anders was. Helaas was het niet toegestaan in het klooster fotocamera’s, telefoons e.d. mee te nemen, zodat we geen foto’s van de mooie inrichting konden maken.

Na het bezoek, begon de afdaling via hetzelfde wandelpad.

In het theehuis nuttigden we de lunch en konden tijdens het eten genieten van een mooi uitzicht op het klooster. Overigens zijn de berg en de schlucht een waar vlinderparadijs en de vlinder op de foto doet zijn naam eer aan: “Bhutan Glory”.  Wederom een genot voor het oog.

Na de lunch vervolgden we onze weg en waren na ongeveer 3 kwartier weer bij onze bus.
Als onze reis een maaltijd zou zijn was dit bezoek aan het klooster wel een héél smakelijk toetje.
Terug in het hotel, konden we ons even opknappen en hadden we ongeveer 2 uurtjes tijd om even op rust te komen want om 18.00 uur stond de bus alweer klaar om ons naar het restaurant te brengen.
Daar werden we, vooraf aan het eten, nogmaals aangenaam verrast met een zang en dans-show door een locale groep van een man of negen. Traditionele liederen, een maskerdans, een dans van de zwarte kraanvogel en tot slot was onze hele groep op de vloer, om samen met de dansers het programma af te sluiten met een Farwell Dans.

Wederom een zeer geslaagde dag met louter hoogtepunten.