Bhutan

Farmhouse: hotstone bath

with one comment

Beste Karma,

Vanmorgen zijn wij rond 07.30 uur opgestaan na een goede nachtrust. Rutger was gelukkig al weer de oude en tijdens het ontbijt kreeg hij van de boer van het Farm House wat extra bijvoeding in de vorm van soep wat hem er, in combinatie met de rest van het ontbijt, nog beter bovenop hielp.
Na het ontbijt gingen we naar het centrum van Paro waar we tot 11.00 uur vrij konden rondlopen en de markt bezoeken.

Enkelen kochten nog wat souvenirs voor het thuisfront.
Toen Aria om 11.20 uur ook gearriveerd was vervolgden we onze weg met de bus naar Rinpung Dzong, een school voor monniken die gebouwd is in 1645, en waar we een rondleiding  en onder andere uitleg kregen over de vele muurschilderingen. Hier werden ook enkele religieuze attributen verkocht die door enkelen ook gekocht werden.

Hierna gingen we rond 13.00 uur naar een restaurant alwaar we de lunch gingen gebruiken. Voordat wij het restaurant betraden, had zojuist een grote groep Japanners in dit restaurant ook reeds gelunched. Zij waren juist bezig het restaurant te verlaten, het resultaat was een lange rij vrouwelijke Japanners in de rij bij het toilet.
Voor ons werd er een lange tafel opnieuw gedekt en daarna konden ook wij van de lunch genieten.
Na de lunch gingen we tijdens de terugweg naar het Farm House nog even langs bij de plaatselijke supermarkt om nog wat drank en snacks voor later op de dag en avond te halen.
Toen we het Farm House naderden zagen we in de verte al de rookpluimen opstijgen die ontstonden tijdens het verhitten van de stenen die gebruikt zouden gaan worden voor het hotstone bad. Eenmaal in het Farm House aangekomen gingen we kijken hoe de boer de stenen verhitte. Er was een flink vuur opgestookt waar een behoorlijke hoeveelheid stenen tussen gestapeld lagen.

Om ongeveer 16.00 uur werd het eerste van de vier reeds met water gevulde baden met zeer hete stenen bijgevuld die daarbij sisten als een slang in het nauw gedreven. De eerste helden die de vier met gloeiende stenen aangevulde baden betraden waren Loek, Ruud, Dick en John. Zij kwamen er al snel achter dat de baden zeer warm waren en spoedden zich om snel weer op de rand van hun bad te komen. Na wat koud water te hebben toegevoegd kon het echte genieten beginnen. De echte extase van genieten kwam toen voor elke bader ara werd geserveerd.

Toen de eerste groep de baden weer verliet kwam de rest aan de beurt en werden de baden voorzien van enkele nieuwe, door het nog steeds knapperende vuur reeds gloeiend gemaakte stenen, waardoor het water weer de genezende warmte en kracht terugkreeg. Ook de volgende groep genoot van de heilzame werking van dit geneeskrachtige bad wat door het nuttigen van de ara nog gezonder leek te zijn dan het al was.

Tenslotte maakte ook onze gids Arya gebruik van deze weldaad. Na lang en geduldig aandringen besloot zijn vrouw toch ook mee te doen in de hotstone badronde. Ap Thuktun heeft toen keurig netjes de gordijntjes dichtgemaakt.

Toen iedereen rond 17.35 uur uiteindelijk klaar gingen even nagenieten waarna we om 19.00 uur in het Farm House het diner gingen gebruiken.
De avond was nog lang relaxted en gezellig.

Written by de Bhutanese Metervreters

29 mei 2012 bij 12:52

Geplaatst in Avonturen in Bhutan

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

1. Lekker hoor boys in de hotstone bath. Ik zie jullie allemaal genieten ☺☺.
    Ik weet zeker dat alle 9 dames jullie rug wel wilden komen masseren (en daarna natuurlijk ook in het bad☺)
    Heel veel plezier en wijsheid nog. Een knuffel aan allemaal en een extra dikke aan Mike en xxx van zijn drie dames ♥♥♥